fredag 15 oktober 2010

Stockholm, vad bjuder du på?

Jag har läst två bloggar som visat bilder och skrivit om New York. Jag blir lite resesugen faktiskt. Men New York orkar jag inte åka till. Stockholm däremot kan jag ju åka till rätt så snart och det är inte så jobbigt heller.

Några saker har jag redan blivit nyfiken på:
  • Modernautställningen på Moderna museet. Där ska en av sakerna, om jag förstod Kulturnyheterna rätt, vara kopior av alla sidor ur en bok av Virginia Wolf. Sedan har konstnären fjärrlånat alla exemplar av den titeln och fört över alla marginalanteckningar, understrykningar, klotter, kommentarer, allt, till de kopior hon gjort.
  • Vita lögner, en utställning om antika statyer på Medelhavsmuseet.
  • En del saker i Solna
  • Fredrik Lindström och Henriks Schyffert i showen Ljust och fräscht.

Sen är jag öppen för förslag. Mysiga affärer, musikställen, matställen, konditorier, museer, konstverk utomhus, eller annat trevligt som funkar under vinterhalvåret. Vilken opera går nu? Kanske skulle jag prova att gå på opera? Pallar jag inte kan jag ju smita ut när de inte ser. Eller är det någon teaterpjäs som är ett måste-se i vinter?

Vad bjuder Stockholm på?

3 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Ja men då måste du besöka Rosendals Trädgård på Djurgården. Antingen genom att promenera eller ta spårvagnen. =D

Ja, irriterande med teknikstrul såsom att alla bildmappar bara är...b o r t a. Fattar ingenting.

Nåväl, fredag, jippi!!!

kram kram
Madde

Jas sa...

Har ej hittat så många favvo ställen än så länge.Men ja går skolan på södermalm nära medborgarplatsen.Börjat gilla de mer o mer,har ej vart så mycke på söder förut.kram

Anna Eleonor sa...

Tack för era tips!