onsdag 31 augusti 2011

Utflykten till Norrköping

Utflykten i helgen blev fin. Solen hällde ner och bjöd på ett riktigt sommarväder. Norrköping visade upp sig från sin bästa sida. Det var en hel del bekanta ansikten där som jag hann byta några ord med och det är jag glad för. Vi fick även lite information av en guide om Swartzska villan, och en kort guidning som jag verkligen uppskattade. Jag blev ytterst förtjust i takmålningen i hallen. Det var två våningar högt i tak och målningen föreställde trädgrenar som möttes samt en rovfågel som satt på en gren och tittade ner. Den andra våningen kom man till via en spiraltrapp och så var andra våningen liksom balkonger/korridorer som man nådde rummen från. Det finns säkert något bra ord för just den typen av byggnation men jag vet den då rakt inte.

Ja sen åkte jag hem och gick på inflyttningsfest och på söndagen var det veteranmarknad. Den är nästan värd ett eget inlägg... Hm.

Vad gjorde du i helgen?


Inga kommentarer: