måndag 14 juni 2010

Att dränka en kamera

I dag skulle vi sätta upp utställningen. Jag hade burit ut allt i bilen. Jag hade letat mig blå efter en snusnäsduk som kunde passa på trollhyllan. Blå! Jag tömde min garderob! När jag gått ut till bilen tänker jag: Jag ska hämta kameran så kan jag knäppa några bilder när vi knåpar och ställer i ordning.

Ja allt gick jättebra. Det fanns parkering vid bibblan, jag var stark och bar in alla grejer. Sen upptäckte jag att oj vad blöt den där pappersnäsduken är, oj vad lätt min bägare med vatten är!!!! Det lilla, lilla locket hade tydligen inte stängts ordentligt!!! Så jag klev ut på trappen i solen och tömde väskan. Kameran var lätt blöt, minneskorten var fuktiga, batteriet var fuktigt, plånboken var blöt, snusnäsduken jag letat mig blå efter var dyngsur! Den hängde jag på tork på räcket där. Idiotiskt, den blev ju inte kvar.

Men allra värst är det ju om kameran är död.

Utställningen blev fin. I morgon är det öppningsmingel/vernissage, då kan du titta själv. Det blir någon bild från utställningen så klart. Kom och ät godis och sippa cider!

Hoj!

Inga kommentarer: