fredag 2 juli 2010

Näsduksträdet

Botaniska trädgården i Göteborg är en oas. Det fullkomligt kryllar av spännande växter. Jag var där två gånger på en vecka och jag såg inte allt för det.

Något som var precis i slutet av sin spännande tid var


Näsduksträdet

Blomningen var precis på slutet, under trädet låg det drivor av "näsdukar", men det fanns ändå gott om dem i trädet. Blomman är det tråkiga i mitten av de vita bladen. Det är ett större och ett mindre vitt blad, det största kan visst bli 2 decimeter långt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tänka mig att det är jättefint där! Slottskogen är också mysigt! Kram jes

Anna Eleonor sa...

Mm, de har gjort mysiga stigar där man vandra och upptäcka mer och mer. Jag har varit Slottskogen en gång och ska jag dit så vill jag ha sällskap. Det är inte så kul att titta på sälar helt ensam... ;)