torsdag 14 oktober 2010

Om jag hade en hund


Häggmispel (tror jag väl)
 Om jag hade en hund så skulle det vara en korthårig men mjuk. I alla fall inte en som man måste borsta i pälsen varje dag. Den skulle kunna vara svart och vit, eller beige, eller grå, eller kolasåsfärgad. Den skulle vara liten eller mellanstor och den skulle gilla att värma mina fötter på kvällen. Och så skulle vi vara bäst på att peppa varandra på promenaderna. Titta på fina träd och dofta alla dofter.

Jag gjorde ett test en gång och enligt det testet borde jag ha en engelsk bulldog, en sån som var med i Tv-serien Jake and the Fatman. Jag skulle nog kunna gilla den sorten. Sen har jag fått för mig att Irish Softcoated Wheaten Terrier är min drömhund. Men sen beror det ju på hur de är till lynnet och hur jag klarar att matcha det för att vara alfaledaren. Irish Softcoated...har en bra hemsida med enkel och lättfattlig information medan Engelsk Bulldog har en mindre lättfattlig sida där det inte står något om lynnet. Eller ser jag som en kratta?

Fast jag gillar alla hundar som är fint uppfostrade eller dresserade kanske det heter. Taxar är roliga, gråhund verkar som en lugn hund (men verkar kräva mycket för att inte bestämma, dra i koppel och skälla), border collie, labrador, collie och golden har också charmat mig. Och en liten tjock hund som hette Uffe, vet inte vad det var för nån.

2 kommentarer:

jes sa...

åhh vilken fin bild... kram jes

Anna Eleonor sa...

Tack så mycket! Det var så härliga färger.