torsdag 9 juni 2011

Magiskt nära

Idag lämnade jag in den sista inlämningsuppgiften på den kurs som inte består av examensarbete. Skönt och pirrigt. När jag kom hem plockade jag in böcker i bokhyllan och gjorde en lite möblering i en av hyllorna. Nu är det diverse lösa blad, anteckningar och tunnare skrifter som ska in hyllor. Kan ju passa på att tala om att jag har en fet hög med kladdiga versioner av historieuppsatsen som ännu inte fått nytt bo. De borde ju gå att slänga men.....

I morgon ska det sista filandet av uppsatsen göras innan inlämning för examinering. Det känns skönt, men också vemodigt. Och lite som att stå på bryggan och veta att enda sättet att bli blöt är att hoppa i. Jag ska hoppa in i arbetslivet. Jag längtar efter att planera, skapa material och upplägg, möta alla människor, arbeta mot målen och se utvecklingen. Det som är mindre roligt passar inte på min blogg. Det tjatas det om i tidningar hela tiden.

En dag kvar alltså.

EN!!!

Inga kommentarer: