måndag 11 juli 2011

Vita dukar

Jag får mina idéer ibland. Och en av idéerna till mitt kalas är att jag helst vill slippa pappersdukar. De prasslar, är tunna och går lätt sönder samt slösar på pappersmassa för en engångsprodukt. Så därför har jag lånat och köpt på loppisar och letat i egna skåp. Det blir både vita och linnefärgade dukar. Kanske lyckas vi få ihop till alla bord. Det märks. Det är väl bara att komplettera med de mjukaste pappersdukar som finns om det tar slut på tygdukar innan borden är täckta.

Jag passade på att öva med kameran också.
Vita dukar på tork

2 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Grattis till sommarjobbet!

vi har köpte en hel del linnedukar på loppisar också. Brukar duka med en sån när vi har kalas.Blir alltid rdövinsspill men peppar peppar så har vi fått bort alla fläckar hittills.

Anna Eleonor sa...

Ja det verkar finnas stora chanser att fynda både jättefina dukar och helt okej dukar för en billig peng. Vad bra att rödvinet gått bort! Det ska ju vara klurigt annars. Eller så häller man på en skvätt vitt. Det lär ju lösa fläcken.