tisdag 9 augusti 2011

A-kassan borde betala en copywriter med hjärta

I stället för sitt "storebror ser dig"-intryck och för att visa lite hjärta hade a-kassan kunnat formulera sig så här:

Tack för att du sände in anställningsbeviset för anställningen xxxxxx. Kom ihåg att sända in arbetsgivarintyg för den arbetade perioden. För att vi ska kunna sköta vår arbete utan problem behöver vi ha registrerat detta intyg inom 21 dagar.


Lycka till i arbetssökandet.

OBS!!! Jag äger denna text och kan starta ett eget företag och sälja lite text till a-kassorna om de vill ha lite hjärta i sina brev. Jag är dyr och värd varenda krona.

2 kommentarer:

jes sa...

Hej Anna. Jag tycker faktiskt att det där var en riktigt bra text. Det vore något att skriva en artikel om så fler får läsa. Det tycker jag du ska göra! kram jes

Anna Eleonor sa...

Ja kanske. Får se hur jag orkar.