måndag 22 augusti 2011

Nackdelen med köpstopp - klädfattig

Nackdelen med köpstopp, mitt var en blandning av frivilligt och ofrivilligt, är att jag nu bara har välanvända kläder och saknar vissa plagg jag känner att jag är i behov av. Nu vill jag göra välgrundade beslut och inte bara hetshandla för att fylla luckorna i min garderob. Steg ett är att jag scannar av vilka miljösnälla kläder som finns på rea eller som ligger inom min budgetram för klädköp.

Jag spanar på ett par svarta leggings på Ellos och undrar om det finns någon som vet om de är heltäckande. Jag gillar inte tajts som ser ut som strumpbyxor och att huden syns igenom tyget.

Sen spanar jag på Gudrun Sjödén på deras rea av ekologiska och miljösnälla kläder. Det tråkiga med rea är ju att alla fina färger är slut och att det är få storlekar kvar. Därför vill jag inte riktigt avslöja exakt vilka plagg jag tittar på... ;D då kanske ni köper dom innan jag bestämt mig. ;p Fast grå är en bra färg. Då kan jag ha färgglada smycken och färg på andra plagg. ;)

Kan man ha svart klänning på ett bröllop? Det är klädkod kavaj och på eftermiddagen. Hjälp!

/vilsen i modepannkakan

Inga kommentarer: