torsdag 3 november 2011

Leggings/tajts av ekologiskt tyg - Blingo

Köp ett par oprovade tajts från Blingo i storlek L och färgen antracitgrå.

Jag letar ju efter ett par tajts som är av ekologiskt tyg. Härom sistens beställde jag ett par från Blingo. Det ångrar jag nu. Jag var slarvig och läste inte deras köpvillkor tillräckligt noga, de finns endast på webben och inte på fakturan eller något medföljande brev. Leggings får man bara skicka tillbaka om de ligger i obruten förpackning!!!! Dålig policy för hur sjutton ska man kunna veta om de sitter bra om man inte får prova!

Jag öppnade förpackningen för att känna på tyget och se hur färgen tog sig ut utan blänkande plast över. Jag gillar inte färgen och sitter nu med ett par leggings för 260:- som jag inte ens vill prova. Jag får enligt deras villkor inte skicka tillbaka. Dåligt för miljön.

Så mitt tips till dig som funderar på leggings/tajts från Blingo. Se till att du provar några på något sätt innan du beställer för att veta om de passar och om du gillar färgen.

Om du som läser detta redan provat eller har deras leggings och vill ha ett par till får du köpa mina. De är i storlek L och i färgen antracitgrå. 260:- är priset.

Anna

Inga kommentarer: