söndag 18 juli 2010

Min blogg är ful

Min blogg är ful, men vad gör det? Jag är ego så jag surfar in på min blogg via min lilla mobil i bland. Då upptäckte jag att med inställningen med en högerspalt och den bloggbredd som då krävdes för att bloggers "extra stor" bild ska få rum inte funkade nå bra alls. På min minimobil så blev blogginläggen smala som typ ett kort ord. Typ så här:

Vill d
u äta
glass
måst
e du
köp
a det
. Häl
l upp
ät o
ch nj
ut!

Så bara för att jag själv ska kunna kolla min egen blogg från min egen mobil så ser nu min blogg ut så här: alla de grejer som tidigare låg i högerspalten ligger i botten.

Det konstiga är dock att vissa bloggar funkar fint att läsa i min mobil. Till exempel en bok om dagen men hon kanske inte använder "extra stor" bild? Vem vet? Inte jag i alla fall.

Nu vill jag att blogger fixar så att bakgrunden är dynamisk eller nåt. För varför ska inte tekniken kunna krympa "extra stor" bredd när den fixar "stor" bredd. Bajs.

Till blogger: jag vill kunna använda "extra stor" bild och kunna surfa in på min minimobil. Bredden på bloggen måste ju vara så stor att "extra stor" bild får rum eller hur? Annars är det ju ingen nytta med alternativet "extra stor". Snälla ordna!!!! Jag vill också kunna ha högerspalten, den rationaliserade min mobil bort förut och det gör mig ingenting. Lite får man väl offra på mobilsurf? Alltså, högerspalten vill jag ha för det ser "bäst" ut när jag surfar på dator. Det gör inget om den rationaliseras bort vid mobilsurf.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Nix, använder inte "extra stor bild" - vete gudarna hur stor den är men i alla fall för stor redan för att ha på egen yta, utan text intill. Och då har jag ändå ändrat bredden på min textkolumn så att den är bredare än mallens ursprungliga.

Anna Eleonor sa...

Jag jämförde bloggers storlek med bilder jag ändrade storlek på och räknade ut att liggande bild blir 640 pixlar bred. Har inte klurat ut exakt för bilder som står.