onsdag 18 augusti 2010

Ett loppisfynd ska målas

I helgen brände jag runt i bilen på jakt efter loppisar. De ligger inte så tätt härikring. Nå väl, jag hittade en sak jag letat efter ett tag, den är inte ens hemlig längre för jag avslöjade min plan för den det berör. Jag ska måla en klassisk paradhanddukshängare för att den sedan ska tjäna som badrumshylla/handdukshängare i en toalett i ett garage. Visst är det väl fiffigt att få både en liten hylla och knoppar till handdukar i ett svep? Jag tycker det är fantastiskt fiffigt, en rejält hävlig idé helt enkelt!

På vägen hem började jag fundera på om föremålet behöver pyntas med nåt grovt...typ muttrar istället för träknopparna på rundstaven eller en kedja för toarulleupphängning. Ja sånt ska jag fatta beslut om denna vecka, är min plan.

Nån som minns om jag nämnde mitt hattprojekt i början av sommaren? Det gjorde jag eller hur? Jag har inte lagt ett stygn vid den hatten på en månad. Förhoppningsvis får jag ny energi för det projektet i september. Vad har du för projekt på gång?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Alltid lika kul med loppis!
Jag tror inte att jag berättat det, men jag var faktiskt och kikade på din Ester-utställning på biblioteket i somras. Bra jobbat! Det känns verkligen som om du hade lyckats skapa rätt stämning. Till och med Polkagrisen fanns ju att beskåda. :)

Anna Eleonor sa...

Nej det har du nog inte sagt till mig. Vad kul att du tyckte vi fått till stämnningen. Vi spånade en del för att klura ut vad som kunde skapa "Lotta"-intrycket. Polkagrisen var det en av de andra som gjorde. Mycket eminent.