onsdag 22 september 2010

Fyndig trådrullehylla

Jag la upp en bild förra veckan på en sak jag fyndat. Nu ska ni få veta vad det är! Det är en finurlig hylla som man sätter trådrullar på.

Tråd på tråd, rad på rad
Vi hittade en tillfällig flyttloppis och där hade de bland annat denna pjäs. De hade också en hög med färglada och mjuka baskrar men jag kände mig inte så modig att någon av dem fick följa med. Men nu är frågan hur jag ska piffa till denna hylla. Jag kan måla den med grå färg som jag redan har hemma och sedan eventuellt måla den med någon av följande färger: röd, ljusblå eller guld. Eller så är den grå och så klistrar jag dit knappar på gavlarna?

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Tråd på rad på rad, det må jag säga var en finurlig sak och mycket dekorativ. Känns kreativt på alla sätt. En sådan skulle jag också vilja ha faktiskt. Super fin!!

Sen råkar jag lägga märke till den rutiga duken, jätte fin är den, riktigt lantlig och tidlös. I like it =)

Snart åker jag på mässa, jag räknar ner....
Hihi...

Kram kram Madde

Anna Eleonor sa...

Ja den duken är rejäl men ändå lite piffig. Tack så mycket för de fina orden. Ja vad kul du kommer att få på mässan!