fredag 26 augusti 2011

Det känns perfekt

Ja så sjunger Jocke Berg i en av låtarna i nya filmen Bilar 2 från Disney Pixar.


Jag hörde den när jag åkte tåg i programmet Flipp eller flopp på P3. På tåget är mottagningen lite halvskral men jag tyckte jag kände igen Jocke Bergs röst, men fattade inte vad det var för poppigt och glassigt musikstycke han sjöng till. Jag kände mig förvirrad. Efter låten så får panelen gissa vilken artist det är och då fick ju vi lyssnare veta att det faktiskt var Berg från bandet Kent som sjungit in texten. Jag slogs av tanken att hans barn lär älska honom ännu mer nu! Och fatta vad kul att prata med sina kompisar på förskolan om låten. :)

Sen gick jag hem och scannade nätet:
2011-07-29, 09:25   #30
Bandmedlem

Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , .
Inlägg: 963
Standard

När de hörde av sig tyckte jag det var extremt roligt och tackade ja direkt.
Utan att ens ha hört låten eller texten...
Och utan att diskutera ersättning what so ever.
Dels tackade jag ja för att få just sådana sellout-reaktioner som har skrivits här, och för att jag gör lite för få oväntade saker men framför allt för att jag har personer som står mig mycket nära som älskar Bilar (1) och allt som Pixar rör vid.
Pixar har gjort fantastiska megaklassiker som Toy Story 123 , Finding Nemo, Up, Monsters Inc och WALL-E.
Mega Megaklassiker!
Alltså filmer som alla borde se.
Jag tyckte det var likvärdigt med att vara med i en... Terrence Malick-film!
Och vem vill inte vara hjälte på dagis

Senast redigerad av J.Berg den 2011-07-29 klockan 09:29 Anledning: Irriterande felstavning av namnet på en av världens bästa regissörer




 För hela tråden: http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=8946
Jag bara älskar honom nu!

Inga kommentarer: