tisdag 18 september 2012

Åhléns och deras svar

Apropå mitt senaste inlägg. Jag mejlade mina frågor och funderingar till Åhléns för att jag verkligen ville veta hur de ställer sig till kvalitet, hållbarhet och bemötande.

Svaret innehöll inget klander av min reklamation. Dessutom hade varuhuschefen tagit upp med all personal att reklamationer ska bemötas positivt eftersom deras hållning är att en reklamation ska vara en hjälp för företaget att se till att deras varor håller bra kvalitet. Varuhuschefen hoppas att de fick en andra chans.

Jag är glad att de verkar hålla med mig i sakfrågan att en väska som helhet ska hålla mer än ett halvår i dagligt bruk. Dock framgick inte något tidsspann alls. Jag är också glad att de verkar mena allvar med att man ska kunna reklamera utan att få med en brasklapp.

Har du reklamerat någon gång? Hur gick det?

2 kommentarer:

jes sa...

Jag lämnade nyligen tillbaka ett par skor på HM som jag köpt i sommar och som det blev hål i. Tjejen i kassan sa: är det ej förslitning (hon försökte iaf slippa:)? Då sa jag nej det är ett hål och jag har knappt använt dem. Men då fick jag tillbaka pengarna utan problem trots att jag ej hade kvitto. Och det hände även med en tröja som jag såg att det var hål i utan att jag ens använt. Dum som jag var hade jag ej sparat kvitton, men jag fick tillbaka pengarna utan problem då med. Det tycker jag är bra med HM att jag alltid fått lämnat tillbaka, trots att jag ej haft kvitto. Och när hon sa: "är det ej förslitning" så var hon ändå trevlig och det var inga problem. Så HM är bra vad gäller reklamation men jag har hört andra ha problem med Åhlens! Kram

Anna Eleonor sa...

Vad bra att det går bra på HM. Tråkigt att höra att andra haft problem med Åhléns. :(

Vid reklamation behöver man inte kvitto och företaget ska erbjuda ny vara eller tillgodokvitto.