söndag 1 augusti 2010

Persikor lena som få

I fyra veckor, minst, har jag letat efter ekologisk frukt i "vår" affär. Det jag hittat har varit bananer och avocado. Bananer är jag inte sugen på mitt i sommaren och avocado..kan gå. De avocado jag köpte hann bli mögliga innuti innan jag skulle äta dom. :(

Så, i fredags, var jag inne i en mindre Konsum-butik och där hittade jag persikor! Jag missade förmodligen dom förra gången jag var inne i den butiken för de stod i en egen hylla till vänster om frukten och har man siktet inställt på frukten blir vänstersidan i denna butik inte avscannad. Inte för mig som ny i affären. Persikor är i säsong juli, augusti och september. Mums!

Tre söta persikor. Foto: Anna R

Jag fortsätter mitt fotograferande. Kanske ser du vilken vinkel jag arbetar med för tillfället? När nästa vecka är slut tror jag i alla fall att du kan sätta fingret på det. :D

Persikor på fat. Foto: Anna R
Jag känner en person som är som en persika söt och god och med len hy. Eller ja det sista vet jag väl kanske inte för jag kan inte minnas att jag känt på personens hy. Men den ser len ut. Ha det så bra alla gryn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vad gott =) Var på gymmet idag och där stod det: frukt är godis =) Det är nog sant =) Kram jes

Anna Eleonor sa...

Det är sant. Men jag tycker ofta att frukt är meckigt... :(