fredag 11 februari 2011

Fira er kärlek

Alla hjärtans dag närmar sig. Affärerna lär väl vara fyllda av hjärtmönstrade saker och nallar och kort. Jag har ingen aning faktiskt för jag har inte varit en affär på mycket länge. Och inte behöver du köpa en sån sak heller. När hade du en träff med din kärlek? Eller när gjorde ni något bara för att ha roligt? Det kanske är så vi ska fira Alla hjärtans dag i år? Tillsammans? Här kommer en bunt tips.

  • Bestäm tillsammans hur ni ska fira kärlekens dag. Vad ni än väljer så kan du alltid överraska med att läsa en dikt, säga något fint och personligt eller med en liten röd ros.
  • Bjud på middag. Laga maten som ni åt tillsammans första gången.
  • Bjud på restaurang, samma typ av mat som ett annat roligt tillfälle.
  • Gå på bio och ät popcorn eller godis.
  • Ta en fika och överraska varandra med vilket fikabröd det blir.
  • Klipp ut ett hjärta i papper och skriv: Du är mitt hjärta.
  • Hitta en fin nyckel och ge bort med orden: Du har nyckeln till mitt hjärta.
  • Överraska med något som du vet din kärlek gillar men som du är rätt kass på att göra. (Jag skulle kunna ställa upp skorna på skohyllan, byta toarulle och plocka bort prylar från vardagsrumsbordet ;). Såna saker alltså.)
  • Boka i en utflykt till ett museum/zoo/badhus.
  • Dela hemligheter.
  • Pussa på varandra.
  • Kramas.
  • Massera varandras axlar och vader, eller vad ni nu kan massera. Mot hjärtat om du masserar vaderna.
  • Tillverka något.
  • Baka något.
  • Gör en picnic-utflykt i naturen. Mm, varm choklad, prickikorv-smörgås, apelsinklyftor i burk, grillad korv.
  • Hyr en film.
  • Ha en cocktailkväll där ni gör tjusiga drinkar och spelar bra musik.
  • Spela spel.
  • Sjung en sång.
  • Puffa din parfym på huvudkuddarna.
  • Bada tillsammans.
  • Dela en tablettask.
  • Måla en tavla tillsammans eller beställ en tavla med motiv från er stora hög med digitala bilder.
  • Nej nu kommer jag inte på något mer.
Så där kanske? Undrar vad vi ska hitta på? Vad tror du att du hittar på för att fira er kärlek? Observera att detta funkar om du vill fira med din kompis lika väl som din livspartner. :)

Kärlek från mig till dig!

Inga kommentarer: