torsdag 28 april 2011

Vägen mot examen

Mina självdisciplinära problem kanske du känner väl vid det här laget? Om inte så påminner jag snabbt om att jag har problem med min självdisciplin. Jag gör saker i sista stund. Därför upprepar jag nu här på bloggen hur tidens ser ut fram tills vissa saker ska vara klara. Träligt för dig att läsa?

I går och idag har jag då mellan varven av lättja kämpat med att läsa två väldigt intressanta böcker. Den ena är Aidan Chambers Böcker inom oss och den andra heter Skola i normer. Den förra är förtjusande. Skriven på ett lättfattligt sätt som leder mig som läsare in i tanken om hur man kan arbeta med boksamtal som stimulerar eleverna att diskutera! Den andra är intressant tack vare att den belyser en mängd skrymslen och vrår i hur vi använder normer som skapare av möjligheter och på andra sidan av myntet, att minska möjligheter.

Men jag vill ut i solen och ta kort på blommande träd! Och så är jag fast i wikipedia. Skräp!

Sammanfattning: böckerna är av nyttja för både uppsats och meritportfölj.

Inga kommentarer: