måndag 25 juli 2011

Äntligen! Jag har en trevåningskakburk

Jag fick en trevåningskakburk i present. Varje gång jag tittar på den blir jag alldeles rörd och glad. Rörd för att någon lagt tid på att hitta en efterlängtad burk och glad för att den får mig att minnas farmor och för att den är så förjordat fin. Nu innehåller den två olika knäckebröd och skorpor. Hedersplats på köksbänken.
Kakburken med tunna knäcke i översta våningen

Kardemummaskorpor i nedersta burken

Burken i all sin prakt. Lavendeln var med presenten.
Tack!

3 kommentarer:

jes sa...

Åhh vad roligt att du äntligen fått en sån =) Kram jes

Gunnar Deckare sa...

Åh vilken nostalgi!

En sån hade vi hemma när jag var barn. Och gissa om den alltid var fullproppad med hembakade kakor.

Anna Eleonor sa...

Mm, det är roligt som bara den.

Ja då var den nog som den hos farmor. Den var en riktig skattgömma! :D