tisdag 26 juli 2011

Dukningstips - blomsterarrangemang

Jag tycker själv att jag kom på något oerhört fiffigt när jag satt och funderade på hur jag skulle kunna få många vaser som var likadana till kalaset. Jag kom nämligen på att ta några idéer jag sett och blanda dem.
Du behöver:
  • Flaskor, så många du vill och behöver
  • Papper
  • Band eller snöre
Gör:
  • Gör rent flaskorna från etiketter.
  • Ordna det papper du vill ha. Noter och sångtexter. Texter som betyder något speciellt vid det tillfälle du ska använda vaserna. Bilder. Barnens teckningar. Enfärgade papper. Silkespapper eller hårdare papper. Välj det som passar dig och kalaset. Jag tog kopior ur olika böcker och texter som jag använt under studierna och gjorde dubbelsidiga kopior.
  • Band eller snöre väljer du enligt samma princip. Det som passar dig och kalaset. Jag valde gula eftersom det var färgen som jag ville ha som genomgående tema.
  • Sätt papper runt flaskan och knyt fast. Du kan vika pappret slarvigt och käckt eller sätta det stramt. Riv gärna till remsorna så det blir lite liv i det hela.
Sätt i en blomma av valfri sort. Hepp! Klart och betalt som de säger i Mammas nya kille.

Flaskvas med dekoration
En blomma, en som somnar när det blir mörkt

Dubbelkopierat papper
Ett varmt tack till dig som satte dit alla papper och knöt runt band och tack till dig som valde blommor att sätta i vasen.

Inga kommentarer: