tisdag 5 juli 2011

Bildredigera med Gimp?

Ja jag sätter ett frågetecken på rubriken eftersom vi nu äntligen har ett bildredigeringsprogram i datorn. Nämligen Gimp. Nu måste jag få kläm på hur det fungerar och hur jag ska göra för att bilderna ska bli som jag vill. Jag vill oftast öka skärpan och snygga till färgerna en aning, men jag kanske vill kunna göra mer. Så nu kommer det kanske en rad av bilder med varierande uttryck igen. Det beror på hur mycket jag hinner.

Använder du Gimp? Har du några bra redigeringstips till mig som är nybörjare?

2 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Vad spännande med hemliga frön, jag har ingen aning om vad det kan vara för något?!?

Angående bildredigering, jag brukar göra bilderna lite ljusare och ändra kontrasterna en smula. :)

Kram Madeleine

Anna Eleonor sa...

Tack för redigeringstipsen! Hoppas att de börjar blomma så vi kan se vad det är för något.