måndag 18 juni 2012

Jordgubbsplantering igen

I fredags åkte jag till handelsträdgården och köpte lite olika växter och några frön. Jag fick ett sug efter att odla några jordgubbsplantor så jag köpte tre stycken av en sort som heter Ostaria. Den ska vara remonterande och ge skörd tills frosten kommer. Tyckte det lät bäst eftersom jag är sen och inte ett år före med jordgubbsodlandet. Några bär borde vi få. Om inte fåren äter upp allt. Senast jag odlade jordgubbar gick det helt okej men det var kanske 4-5 år sedan.

I natt var fåren runt och knaprade hejvilt igen nämligen. De har nu gnagt bort allt på en rugge liljor och naggat på tomatplantan. Så jag får nog ge mig ut på jakt efter kompostgaller eller dylikt. Kommer hyresvärden hem kanske de har något jag kan låna och ställa för. Det känns ju lite tråkigt om fåren renrakar allt man knåpat med. Har du några fåravskräckande tips?

3 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Har du får på tomten?
Det är kul att odla. Men det märks att det varit för kallt, det har vuxit dåligt i mina pallkragar.

I helgen har jag grundmålat golv, kul, man ser en sådan fantastisk förändring med en gång. =D

Vad kul att du gillar lampan som liksom smälter in bland ljusstakarna. Det har bara blivit så då jag saknar en lampskärm. Hihi. Jag kanske ska behålla det så ;)

Kram kram
Madde

Anna Eleonor sa...

Mm, fåren rymmer ju från sina hagar. Så det är inte meningen att de ska knata runt på människotomten inte. Lät som en skön helg.

Unknown sa...

Får ända in på knuten och ängsblommor utanför fönstret - det känns som om ni bor i en riktig idyll där på landet. :) Skulle vara jättekul att hälsa på och se hur ni har det.