lördag 7 augusti 2010

Små söta hallon

I dag har jag gjort två trevliga saker. Först susade jag ner till bibblan och mötte upp Madeleine från Mitt hem och jag. Hon och hennes mor var på utflykt för att se på utställningen jag har varit med och gjort. Jag tror inte jag kan tänka om mig själv att jag är blyg och feg. Jag har aldrig träffat Madeleine förut men nu när hon besökte staden så vore det väl ynkligt om jag inte svängde ner och hejade på riktigt. Tänk ändå vad Internet kan knyta samman nya människor och tänk vad modigt av mig.


Små söta skogshallon. Foto: Anna R
Sen var jag och sambon på utflykt till skogarna. Jag skulle leta hallon medan han var på svampjakt. Vi hittade rätt snart ett hygge med hallonris på. Kanske var det sista sucken för det var väldigt mycket som torkat bort och en hel del övermoget. Jag lyckades samla ihop ca 4,5 dl hallon i alla fall. Alltså, hallon måste vara den godaste frukten! Den doftar ljuvligt, söt och tufft, och som sylt eller saft blir det liksom en smak med sting. Lite som Madeleine och hennes utflyktssällskap. Söta och med sting! :D

Hallonen ska ingå i drottningssylt denna gång. Mer om det en annan dag.

Inga kommentarer: