fredag 7 januari 2011

Alltså, nu ba', se ba'

Alltså, känslor och tankar. De kan jag spy på just nu. Samtidigt har jag läst en bunt bra råd på nätet senaste tiden. Återkommer om dessa. Först vill jag bara säga:

Nu ba': Missa inte receptet jag lagt in! Marsipanlimpa! Det har ju halkat ner eftersom jag höll på å jiddra om massa internetgrejer.

Se ba': Bra råd jag läst på sista tiden:
* Gör det som känns rätt. Då går livet fantastiskt bra. (källa: Mitthemochjag )- Mitt tillägg kommer här - Ingen lär heller tacka dig för att du gör det som känns fel.
* Tricket till att bli framgångsrik är att kunna sålla och bara lägga krut på det som är viktigt. Där det märks och gör skillnad. Man ska kalkylera noga. Vara beräknande, slug och gärna lite lat på de områden som inte räknas. Alla människor som lyckats med något kan konsten att sortera ut vad som verkligen är viktig. (Källa: UnderbaraClara) - Eller hur!? Sen gäller det att lära sig att göra sisådär också.
* Baka. (källa: diverse olika) - ja jag kan bara hålla med.
* Mår du dåligt över något? Ta tag i det. I princip allt går att prioritera om. Det är okej att säga: Nej: Nej tack: Nej jag orkar inte mer: Nej jag lägger av: Jag skulle behöva nya arbetsuppgifter ett tag: och så vidare. Ingen tackar dig när du bränt ut dig och ligger under en filt och inte orkar röra dig. Världen är full av människor som kan ta vid där du inte är längre.

Sen finns det något som heter härskartekniker. Har du hört talas om det? Det var en norsk kvinna som satte ord på fula maktutövartekniker. Berit Ås heter hon och om du inte orkar vänta tills jag skriver mer om dessa och hur man kan hanterade allt detta så kan du slå ett öga på wikipedia-artikeln så länge. Då hinner du fundera på om du blivit utsatt eller råkat härska själv.

Vi hörs, typ, kanske. Hej då ba'

Inga kommentarer: