onsdag 15 juni 2011

Jag skulle aldrig....

säga aldrig. När jag läste Bamse som liten plutt fastnade en historia om att man faktiskt inte bör säga aldrig eftersom ingen vet vad som händer i framtiden. Jag tror det var Svarta Vargen som blev kär och han trodde att han aldrig skulle träffa den snälla vargflickan någon mer gång. Men det gjorde han ju så klart. Fast det slutade inte lyckligt för det. Fast man vet ju aldrig....

Och så tänker jag om livet. Mina drömmar, principer och ståndpunkter kan faktiskt ändras beroende på min livssituation och vad jag lärt mig. Samhället förändras ju också så vissa saker jag tror "aldrig kommer att hända" kan ju faktiskt hända. Men eftersom det är som det är så kan ju inte säga att jag aldrig kommer att säga aldrig. Det gör jag nog i själva verket titt som tätt.

stava aldrig med två l. Jag minns när jag gick på lågstadiet och skulle lära mig att skriva aldrig och alltid. Titt som tätt blev det alldrig och altid. Då fick jag lära mig en ramsa: aldrig stavas aldrig med två l, alltid stavas alltid med två l. Ramsor är bra för minnet.

vilja ha saker ogjorda men jag har lärt mig att det enda jag ångrar riktig mycket det är det jag aldrig gjorde.

*

Detta var mitt första inlägg i önskerubriken.

Inga kommentarer: