måndag 30 augusti 2010

Karlovasi universitet

Inbjudande entrégång
Jag vill visa två bilder till från universitetet i Karlovasi. Det var så fin markläggning utanför och uppe på entrén. Jag gillar sådana golv. Och så var det så gulligt att det var öppet. Man kunde gå in och titta, kanske vila lite i skuggan innan man gick på bussen.


Inbjudande dörröppning och "golv"

Visst är det inbjudande när dörren står på glänt så där? Jag gick in och kikade. Tack vare det kunde vi gå på toa. Sånt måste man ju göra, annars är man elak mot urinblåsan. De hade toaletter i nedervåningen. I entréplan fanns föreläsningssalar med sådana där "amerikanska" bänkar med skrivskiva för högerarmen. Vet du vad jag menar?

Och den blå färgen på dörren är fin, mhmmmhhhm. Som jag brukar säga. Och söta blommor på "golvet".

Inga kommentarer: