måndag 4 juli 2011

Jordgubbar och persika i soygurt

Jordgubbar, persika och soygurt plus te
Sommarfrukost på balkongen. Jag ville prova en variant av soygurt, alltså yoghurt gjord på soya istället för mjölk. Nu när det är sommar och jag inte går upp runt halv sju orkar jag äta en tallrik. Den blev fylld med jordgubbar i bitar och bitar av persika samt lite supermüsli som vi gjorde förra veckan. Te måste jag bara ha.


♥ soygurt
♥ persika
jordubbar
♥ müsli (hemgjord denna gång)

När jag jobbar blir nog en variant av detta min andra frukost, på frukostrasten. Vad brukar du ha i "filen"?

4 kommentarer:

Jas sa...

Mums va gott de såg ut=)

Madeleine Berglund sa...

Gud så somrigt och gott det ser ut, liksom saftflaskorna i tidigare inlägg. Mmmm... Blev riktigt sugen på saft men jag får nöja mig med vatten här på jobbet. =D

Din tallrik är ju alldeles genomrar. Så fin!
Kram Madeleine

Anna Eleonor sa...

Ja jag rekommenderar en skål med frukt och bär samt saft. Hoppas att ni har det bra båda två!

jes sa...

Mums =) Vilken härlig frukost =) Kram jes